Investiční skupina Karla Komárka KKCG prodala největšího provozovatele kontaktních center v Česku. Společnost Conectart, která dnes provozuje callcentra v osmi českých městech a zaměstnává přes tisícovku operátorů, přechází do portfolia fondu rozvojového kapitálu Genesis Private Equity Fund III (GPEF III) skupiny Genesis Capital. Vypořádání transakce se očekává během léta a podléhá schválení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
Ke změně majitele dochází na základě smlouvy podepsané ve čtvrtek 14. května. Stává se tak po osmi letech, kdy se pod taktovkou skupiny KKCG stal z Conectartu největší poskytovatel Business Process Outsourcingu v tuzemsku. „Když jsme převzali tehdejší informační linky 1188, čekala nás mnohá strategická rozhodnutí. Díky nim a spolupráci se současným managementem firmy jsme z Conectartu vybudovali jedničku na domácím trhu kontaktních center. Jsem rád, že předáváme úspěšnou firmu novému perspektivnímu majiteli,“ uvedl Michal Tománek, investiční ředitel KKCG zodpovědný za oblast technologií. Svými slovy potvrdil směřování skupiny KKCG, která se nyní soustředí především na velké projekty z oblasti IT, zábavy a energetiky.
Conectart v posledních měsících již ohlásil vstup do zahraničí. „Letos v lednu jsme akvírovali nové klienty na slovenském trhu, kde cítíme obrovský potenciál. Do karet nám hraje i současná situace spojená s pandemií. V praxi jsme si ověřili, že umíme pracovat i v extrémních podmínkách bez výkyvů kvality nebo personálních výpadků. Jsme připraveni na růst. Děkujeme za skvělou práci skupině KKCG a současně se velice těšíme na kooperaci s Genesis Capital,“ vysvětluje Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart.
Právě vstup na další trhy ve středoevropském regionu je doménou fondů rozvojového kapitálu (private equity) ze skupiny Genesis Capital. „Už více jak 20 let pomáháme českým podnikům se silným růstovým potenciálem. Conectart skvěle zapadá do našeho technologického portfolia, jímž jsme se v posledních letech začali zabývat intenzivněji. Jsou z inovativního oboru s vysokou přidanou hodnotou. Ve středoevropském a východoevropském regionu navíc tento trh není konkurenčně nasycen,“ vyjmenovává Martin Viliš, partner společnosti Genesis Capital Equity, poradce fondu GPEF III.
Conectart, dnes největší provozovatel kontaktních center, vznikl cíleným rozvojem skupiny KKCG v roce 2016. O 4 roky dříve skupina koupila informační linku 1188 od operátora O2 a začala pro callcentrum vyhledávat další obchodní příležitosti, které vyústily ve vznik samostatné společnosti. Nyní spadají mezi její nejvýznamnější klienty značky jako Samsung, Vodafone, AmRest, cestovní kancelář Fischer nebo MND. Důvěru si získává profesionalitou a férovým přístupem, při němž klade zvláštní důraz na management kvality a bezpečnost informací. Conectart je jedno z mála kontaktních center, které se pyšní certifikátem managementu kvality ISO 9001, a doposud jediné, jež drží certifikaci ISO 27001 dokládající vysokou míru bezpečnosti dat.