Polish Enterprise Fund VIII, private equity fond spravovaný Enterprise Investors (EI), získá 80% podíl ve Snap Outdoor, distributoru horolezeckého a alpinistického vybavení. Společnost také vlastní 8a.pl, nejpopulárnější polský e-shop zaměřený na aktivní turistiku a alpinismus.
- Zakladatelé společnosti – Piotr and Elżbieta Czmochovi – zůstanou minoritními akcionáři a budou i nadále společně s EI pracovat na budoucím dynamickém růstu byznysu;
- Hodnota transakce nebyla zveřejněna;
- Transakce je podmíněna získáním souhlasu antimonopolního úřadu.
Snap Outdoor je distributorem alpinistického vybavení a provozuje portál 8a.pl, který je jasným lídrem mezi specializovanými online maloobchodníky. 8a.pl prodává oblečení, obuv a příslušenství pro outdoorové aktivity a alpinistické sporty, jako jsou horolezectví a skialpinismus. Společnost vlastní dva kamenné obchody (ve Varšavě a Gliwicích v jižním Polsku) a třetí (v Katovicích v jižním Polsku) bude brzy otevřen. Snap Outdoor byl založen v roce 2001 v Gliwicích, kde se nachází i jeho centrála a logistické centrum.
Společnost působí ve velmi slibném tržním segmentu, který čerpá z trendů zdravého životního stylu, rostoucí popularity outdoorových sportů (včetně alpinismu) a rostoucího disponibilního příjmu lidí v Polsku. U outdoorového sektoru se v následujících letech očekává dynamický růst.
8a.pl se od konkurence odlišuje pečlivě vybraným sortimentem zaměřeným především na turistiku a alpinismus. Strategií společnosti je nabízet pouze „masstige“ a prémiové značky, které jinak nejsou široce dostupné. Má také nejširší portfolio produktů mezi specializovanými outdoorovými obchody v Polsku. Silné finanční výsledky potvrzují vedoucí tržní pozici Snap Outdoor – tržby za rok 2020 přesáhly 16 milionů eur a letos se očekává, že překonají hranici 23 milionů eur.
„Jsme přesvědčeni, že obchodní model společnosti Snap Outdoor lze úspěšně replikovat na dalších trzích střední a východní Evropy, které ve většině případů postrádají jasného lídra v outdoorovém online retailu. Společnost se díky širokým zkušenostem ve specializovaném online retailu a vynikající logistice může stát konsolidační platformou pro další specificky zaměřené e-commerce segmenty,“ řekl partner Enterprise Investors Michał Kedzia, který je zodpovědný za investice firmy do maloobchodního sektoru, včetně Intersport ISI a Snap Outdoor.
„Největší výhodou našeho online byznysu je široká základna stálých zákazníků, z nichž většina se zajímá o alpinismus. Ke každému produktu na trhu se dostanou pouhým jedním kliknutím. Ukazuje se tak, že naše strategie a zaměření na vysokou kvalitu byly klíčovými prvky našeho úspěchu. Plánujeme zpřístupnit naši nabídku milovníkům hor z jiných zemí střední a východní Evropy. Naším cílem je stát se oblíbenou značkou outdoorových nadšenců v těchto zemích,“ zdůraznil Piotr Czmoch, spoluzakladatel Snap Outdoor.